Dec 15, 2009

بابا من ميگم حموم نكنين هي ميگين چرا

كثيفي پوست براي بدن مفيد است!

دانشمندان مدرسه پزشکي دانشگاه کاليفرنيا کشف کردند که گونه اي باکتري از خانواده «استافيلوکوک» ها قادر است از ايجاد واکنش هاي مولکولي که منجر به التهاب مي شوند جلوگيري کند. مولکولي که موجب اين التهاب ها مي شود «اسيد ليپوتيکويک» (LTA) نام دارد که روي سلول هاي «کراتينوسيت» عمل مي کند.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:«نتايج شگفت انگيز اين تحقيقات يک پايه مولکولي را براي درک فرضيه بهداشت ارائه مي کند. تاکنون اطلاعات کمي در خصوص فرايند بهبود زخم ها در دسترس بود».

اصطلاح «فرضيه بهداشت» بيان مي کند که محيط هاي کاملا ضدعفوني شده اي که بسياري از کودکان کشورهاي توسعه يافته در آنها رشد مي کنند رقم ابتلا به آلرژي ها را افزايش مي دهند.

به اين ترتيب در اين محيط که به دور از محيط طبيعي است ، باکتري ها و ويروس ها به سرعت تغيير ماهيت داده و جهش مي يابند و هزاران گونه جديدي را ايجاد مي کنند که در مقابل داروها بسيار مقاوم بوده و بسيار خطرناک هستند.

براساس گزارش نيچر پزشکي ، به گفته اين محققان برخورداري از يک جمعيت باکتري ها بر روي پوست بدن از فرايندهاي التهابي ناشي از ايجاد زخم جلوگيري مي کند. به همين علت نبايد پوست را بيش از حد تميز نگه داشت. در حقيقت مقداري کثيفي براي سلامت بدن مفيد است.



0 comments: