Feb 27, 2006

شهرقصه


نه دیگه این واسه ما دل نمیشه
هر چی من بهش نصیحت می کنم که بابا
آدم عاقل آخه "عاشق" نمی شه
میگه یا اسم آدم دل نمیشه یا اگر شد دیگه عاقل نمیشه
بش میگم جان دلم این همه دل توی دنیاست
چرایه کدوم مثل دل خراب صاب مرده من
پاپی زنهای خوشگل نمیشه؟
چرا از این همه دل
یه کدوم مثل تو دیوانه زنجیری نیست؟
یه کدوم صبح تا غروب تو کوچه ول نمیشه؟
این دل من مگه از فولاده
که تو این دور و زمون چششو هم بذاره
هیچ چیزی نبینه یا اگر چیزی دید خم به ابرو نیاره؟
میگم آخه بابا جون اون دل فولادی
دست کم دنبال کیف خودشه
دیگه از اشک چشش زیر پاش گل نمیشه
میگه هر سکه میشه قلب باشه
اما هر چی قلب شد "دل" نمیشه
نه دیگه نه دیگه نه دیگه
این واسه ما دل نمیشه
فكر نمي كنم كسي باشه (خصوصاً از نسل به اصطلاح اول و دوم انقلاب) كه از شهرقصه خاطره نداشته باشه. حتي اگه تئاترشو- يا ويديوشو- نديده باشيم حتماً نوارشو شنيديم. جديداً هم كه پرويز پرستويي يك نوار داده بيرون به نام بابايي كه توش صداي خود بيژن مفيد با اشعار شهر قصه هم هست. اين آدرس سايتي ست كه متن كامل نوشتاري شهرقصه توش هست و میتونین ازش استفاده کنید