Apr 20, 2006

پوپك گلدره

امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح پیکر پوپک گلدره از مقابل تالار وحدت تشیع می شود. او در روز ۲۷ فروردین ماه پس از گذشت ۸ ماه اغمای ناشی از تصادف در بیمارستان مهر درگذشت و به گفته پزشک معالجش علت مرگش ضایعات شدید تنه مغز بوده است. می گویند پدرش بارها اصرار کرده تا اعضای بدن دخترش را اهدا کند- از سومین روز پس از تصادف- اما پذیرفته نشده است! می گویند پزشک قانونی تا دیروز حاضر به نوشتن جواز دفنش نبوده است! چرا؟
اولین بار او را در دنیای شیرین دریا دیدم. اما در موج مرده تجسم هنرمندی بود که می توانست خود را در لیست بهترین بازیگران زن ایرانی جای دهد. سی و پنج سال زندگی- تصادف در پایان تابستان و مرگ در آغاز بهار! پوپک متولد ۱۳۵۰ بود. کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد واحد تهران. دو یا سه سریال تلویزیونی و سه فیلم سینمایی و امروز تشیع جنازه اوست. این تمام چیزی است که از او باقی مانده. کم نیستند اما می توانستند اجازه دهند اعضای بدنش را اهدا کند و قلبش- کلیه هایش- کبدش و چشم هایش زندگیشان را- زندگی پوپک را- در کنار افراد دیگری ادامه دهند و این اجازه به دلایلی که هرگز مشخص نخواهد شد صادر نشد. چرا؟ جایی از خانواده بیمار گله می کنیم که حاضر به اهدا نیستند و گاهی باید پرسید چرا اعضاء عزیز در حال مرگم را از او نمیگیرید و عزیزان دیگران را با آن ها نجات نمی دهید؟
روحش شاد
---------------------
علت این که واسه پوپک گلدره جواز دفن صادر نمی کردن این بود که خانواده پوپک امکان پرداخت صورتحساب و تسویه حساب با بیمارستان رو نداشتن (مسلمه که هزینه هشت ماه بستری بودن در آی سی یوی یک بیمارستان خصوصی سر به فلک میزنه) و هنرپیشه ها هم که بیمه نیستن