Dec 30, 2006

صدام حسين



عين آدماي مشنگ (عين كه چه عرض كنم!) بيدار نشستم پاي ماهواره و همزمان اينترنت تا ببينم صدام حسين كي اعدام ميشه! جالبش هم اينه كه اصولا به مجازات اعدام اعتقادي ندارم. البته مشخصا مثل اكثريت قريب به اتفاق هم نسل هام نه تنها هيچ خاطره خوبي از صدام ندارم بلكه به دليل اينكه اعراب رو نماينده اون چيزي ميدونم كه در سي سال اخير بر سرمون اومده از كل عرب ها هم خوشم نمياد. چيزي كه بيشتر از همه فكرم رو به خودش مشغول كرده اينه كه وقتي من انقدر فكرم مشغول اين اعدامه الان خود صدام چه حالي داره؟ ثانيه ها براش چطوري مي گذرن؟ آيا هنوز چيزي به نام اميد براش وجود داره يا فقط در اين فكره كه چرا همه چي زودتر تموم نميشه؟ آيا ته دلش - برخلاف ادعاهاش- قبول داره كه مقصره يا نه؟

هميشه معتقد بودم و هستم كه بهشت و جهنم تو همين دنياست و مشخصا يه بار اعدام شدن واسه يه ديكتاتور كافي نيست و ضمنا دقايق قبل از اعدام تمام مجرم ها يكيه. اما آيا براي آدمي كه روزي چنين قدرتي رو داشته اين دقايق سخت تر نيستند؟ آيا اون روزهايي كه تو اون چاله در اطراف تكريت مخفي شده بود براش بدترين مجازات نبودن؟ آيا واقعا در همين دنيا با عذابي كه در اين مدت كشيده و هنوزم داره ميكشه مجازات شده؟ اصلا چه ميدونيم كه در زمان هر يك از جناياتش بهش چي مي گذشته؟ آيا خواب راحتي داشته؟ چقدر درگير كابوس بوده؟ مرگ پسرهاش روش همون اثري رو داشته كه مرگ هر فرزندي روي پدرش داره؟ يا اصلا به كل از نظر قواي عقلي خلاص تر از اين حرف هاست و در نتيجه به ديوانه حرجي (هرجي؟!) نيست و مجازات هم براش معني نداره؟

چقدر دلم ميخواست ميفهميدم

------------------------------------------

پ.ن: عكسي رو كه از مرده صدام پيدا كردم (و تو سي ان ان هم فيلمش رو ديده بودم) ميذارم مستفيذ بشين! البته بيشتر به خاطر پروانه جونم كه براش تو وبلاگ خودش نوشته بودم مرگ اون جادوگره رويم چه اثري داشت! به خودم ميگفتم مگه اينم مي ميره



3 comments:

Anonymous said...

Agar edam beshe ya nashe aya farghi ham mikone, ey kash hich arabi nabood.

Anonymous said...

باز شما سوالات فلسفي پرسيديد؟ سرنوشت ديكتاتور بستگي به اين دارد كه كجاي دنيا باشه - مثلا در منطقه ما شاه و صدام تقريبا با يك شرايط مواجه شدن پس از سالها سرسپردگي مخفيانه عاقبت خود ارباب خدمتشان رسيد-مطمئنا صدام هم مثل بقيه ديكتاتورها خودش را محق به همه كارهائي كه كرده ميدونه و مطمئنه كه خداوند متعال در آن دنيا او را با ملائك مجرب درگاه محشور مينمايد

Anonymous said...

کلی جونم (این مخفف کلروفیل است )این صدام خان ساعت ده شب ما به مجازات رسید یعنی میشد شش و نیم شما .. هیچ تصویری ازش نیست ولی چون مردم عراق این اعدام را باور نکردند قرار شده عکس بگیرند و پخش کنند ..همراه با اون پسرعمو و برادرش هم به اعدام سپرده شدند .. این سوالهایی را که تو داشتی من در مورد خ... داشتم که سال شصت و هشت مرد .. خیلی دلم می خواد یک جوری حقشون را بگذارنند کف دستشون .. در عین حال که به بهشت و جهنم هیچ عقیده ای ندارم .. مواظب خودت باش گلی