Mar 26, 2007

هيچ چيز


بيست و چهار سالم بود كه يك دوره كلاس تجربي خودشناسي رفتم كه استادش از آمريكا اومده بود. كلاس ها شامل دوره هاي بيسيك- ادونس- مستري و پيشتازي- بميره اين بلاگر كه نميشه توش همزمان فارسي و انگليسي نوشت و قاطي ميكنه!- بودن. دوره بيسيك سه روز پشت سر هم از 9 صبح تا 9 شب- ادونس پنج روز پشت سر هم با همون مدت زماني و مستري هم سه روز پشت سر هم بود. پيشتازي يكسال طول ميكشيد و هفته اي يك بار- يك نصفه روز- برگزار ميشد كه ميشه حدس زد من تنبل تر از اون بودم كه كاملش كنم! دوره ها الان ثبت شدن و در فرهنگسراها برگزار ميشن و در نتيجه ديگه مختلط نيستن و خيلي از مباحثش هم عوض شده اما اون زمان مخفيانه بود و خيلي هم جالب. استادش هم به هر مبحثي كه عنوان ميكرد ميگفت بازي. يعني با توجه به اينكه معتقد بود: زندگي كلا يه بازيه
---
يادمه تو دوره مستري هركس بايد روي يك سكو مي ايستاد و بقيه يه بند سرش داد مي زدن: چي هستي؟ كي هستي؟ اونم اول مثلا ميگفت: يكي هستم مثل همه. بعد كم كم اعصابش بهم ميريخت و از بديهاي خودش ميگفت. مثلا ميگفت: خودخواهم- پستم و... اما بقيه همچنان ادامه ميدادن چي هستي؟ كي هستي؟
---
آخرش جو طوري پيش ميرفت كه طرف مي گفت: بابا ولم كنين. من هيچ چيز نيستم! اينجا بود كه استاده تو گوشش ميگفت: نه بگو من هيچ چيز هستم. من شروع هستم. من نه مثبت هستم و نه منفي. هرگز نگو هيچ چيز نيستم. بدي كني يا خوبي- خودخواه باشي يا نه بهر حال هيچ چيز هستي
-------
اينم شايد شنيده باشيد كه يك نفر در يك جمعي يك اسكناس از جيبش در مياره و ميگه كي اينو ميخواهد؟ همه ميگن: من. اسكناس رو تا ميكنه و سوال رو تكرار و همه همون جواب رو ميدن. اسكناس رو مچاله ميكنه باز هم ميخوانش. روش خط ميكشه باز نظر كسي عوض نميشه. آخرش ميگه: مي بينيد؟ چيزي كه ارزش داره به هيچ طريقي ارزشش از بين نميره. ممكنه له بشه- مچاله بشه- خط خطي بشه اما ارزشش هميشه يكسانه
درست مثل تك تك ما
---

11 comments:

شراره شریعت زاده said...

چه کلاس خوبی ....عجب

Anonymous said...

کلی جون .. چرا اسم عوض کردی .. مادر ... راستی یک سوال ..راحت وارد سایت می شوی که چک کنی ؟؟؟؟
اگر سخت است شماره را بده من برات هر ساعت چک می کنم ..

عجب کلاس پر دردسری ... من اهل هیچ چیز و همه چیز نیستم ..به نظرم هم با یک کلاس و یک دوره نمیشه من عوض بشم ... یعنی من پروانه .. از بس خنگ و یک دنده ام .. مواظب خودت باش کلی جونم .. می ماچمت

Anonymous said...

مثل ستاره هالس میمونی. هر 75 سال یه بار یه حرف خوب میزنی !ا

پراگراف آخر اونقدر به دلم چسبید که اگه پیشم بودی جوری بغلت میکردن که صدای استخونات دربیاد! بعدش هم ماچ! بعدش دیگه هیچی. از الان بگم توقعت نره بالا!ا

کلاسه خیلی خوب بوده. اینجور کلاسها البته خیلی اما و اگر قبلش داره ها خیلی به آدم شدن کمک می کنن

دمت قیژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ

Anonymous said...

خیلی جالب بود... راستش به نظرم هم انرژیهای منفی درونی ادم تخلیه میشه و هم این که میتونه غرورش را بشکنه و یاد بگیره که میتونه تهی شه و از صفر شروع کنه.... منم میخوام از این کلاس ها... البته الان دیگه به درد نمیخوره.. هرچیزی که توی ایران حکم قانونی پیدا کنه فاقد ارزش است.
در ضمن اون اسکناس من را کشت.

سبزينه said...

شراره: آره خيلي خوب بود. حيف كه منو آدم نكرد! چه كنيم ديگه
پروانه: كدوم اسم رو عوض كردم؟ اگه منظورت اسم وبلاگه كه خيلي وقته عوض شده نابغه! نترس كلاسه منم عوض نكرد! فقط شد خاطره! آره بابا هر روز چك ميكنم! مرده شورها. انگار با من دشمن هستن. به نظرت ميتونم به اف. بي. آي ميل بزنم؟ به سفارت و اميگريشن ميل زدم گفتن بايد منتظر باشي
سام: خوب شد دم دستت نبودم ها!!! دلت خوشه من فقط اين كلاسها باعث ميشن بهم خوش يا بد بگذره! ما رو چه به آدم شدن! راستي چي شد قرار بود برام دوره دارما بذاري؟
آيدا: شنيدم همه دنيا كلاساش هست. بگردي اونجاها هم پيدا ميكني

Anonymous said...

کلی جونم

انقدر خندیدم از کامنتت که حد نداشت ... راستی یک چیزی سر جد بزرگوارت بهشون ای میل نزن و گیر نده مشکوک میشوند و بیشتر طول می دهند .. بهت گفتند برو هر وقت اسمت در امد بیا .. تو هم صبور باش .. خواهشا به اینا گیر نده بدجور عوضی هستند و از سایه خودشون هم می ترسند... راستی اسم وبلاگ خیلی وقته عوض شده ؟؟ وقتی میگم من خنگم !!! همین روزا اسمت هم درمیاد .. میایی اینجا

مواظب خودت باش ..

نگاهی نو said...

man ham mesle shoma dorehaei ra gozarondam ke jaleb bod.

jomalate akhari ke neveshti fogholadeh bodan alli alli .

Man meitonam shoma ra link konam az ghare maloom tamame dostanam dar liste shoma ham hastan
:)

سبزينه said...

پروانه: خدا از دهنت بشنوه!!! راستي من كي گفتم تو خنگ نيستي؟! اگه خنگ نبودي كه من انقدر دوستت نداشتم!!! ديوانه چو ديوانه ببيند همينه ديگه!!! چشم دندون رو جيگر ميذارم
نگاهي نو : خوشحال ميشم كه بهم سر بزني و من هم بهت سر بزنم ولي اگه ممكنه جايي لينك يا اسم منو نذار. جز افرادي كه در ليست من هستند خيلي ها هستند كه به دلايلي نميخواهم دوباره باهاشون در تماس باشم. لطفشون به وبلاگ قبليم يادم نميره! ممنون دوست عزيز

نگاهی نو said...

Bashe aziz linket nemikonam vally dar liste favourite ghararet meidam mamnonnnnnn khoshhalam az ashenaeiat

Anonymous said...

salam elham banoo .

jaleb bood...oonja ke boodam age behem pishnahad hamchin classi midadan nemiraftam , yebar clas azmandian ro raftam ( technology fekr) aslan jazbam nakard... vali alan ke ino khoondam khieli doost dahstam tajrobe mikardam...har chand man ham too hamoon category adam nashoha hastam .haha....

سبزينه said...

مخمل جان كلاسش فقط بازي بود! همه اش به قول خودشون تجربي. انگار رفتي خانه شادي و بازي! از نظر من واسه آدم شدن نبود كه واسه سرگرم شدن بود!!! باور كن