Feb 9, 2007

عدم احترام به خود

هدف اصليم از نوشتن در اين وبلاگ به خاطر سپردن همه چيزهاييه كه باعث ميشن يادم بمونه چرا پذيرفتم كه از ايران برم. خيلي هم رك مينويسم چون اين هدف برام از نظري كه بقيه ممكنه در مورد من پيدا كنن خيلي مهمتره
---
كمي به دور و برم نگاه ميكنم. كسي رو مي بينم كه براي خودش ذره اي ارزش قائل نيست و به جاي همه جون ميكنه و كولي ميده. ادعا ميكنه دوست منه و شايد هم راست بگه اما نميدونم چرا به من ميگه موسسه خراب شده مون به هيچ كس اون چهل هزار تومن اضافه حقوق ماهانه رو نداده و نخواهد داد و خودش مدتي بعد گاف ميده و ازم ميخواد برم امضا بدم كه دريافتشون كردم! ميگه خودشم اضافه كار آذرشو نگرفته- شايدم از اينكه من شر به پا كنم مي ترسه اما چرا؟ به اون كه كاري ندارم با مديريت دعوام ميشه. مديريت هم كه به قول خودش ارث باباش نيست! يا شايد اينم بخشي از كولي دادنهاست كه حتي هواي چنين آدمايي رو داشته باشه؟
وقتي موسسه رو تهديد ميكنم كه شكايت ميكنم اين دوقسمت- اضافه حقوق و اضافه كاري آذر رو- بهم ميدن و چون من مثل اون نيستم كه واسه همه ماله كشي كنم با موسسه دعوا ميكنم كه: پس بقيه چي ميشن؟ و ميشنوم كه به همه- از جمله خودش- اين پولها رو خيلي وقت پيش دادن. يعني برخلاف ادعاهايي كه اون دوست! كرده بود
---
از اينكه به اسم دوستي و از ترس اينكه آبروي موسسه مزخرف استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران بره به آدم دروغ بگن بيزارم. دوست دارم آدما اگر دروغ هم ميگن به خاطر خودشون و منافعشون باشه نه منافع دولت يا آدماي مفتخوري مثل آقاي مدد... كه يك عمر اضافه كار نمونده و ماهي صد و بيست ساعت اضافه كار گرفته و حالا كه داره ماهي هفتاد ساعت اضافه كار ميمونه و پول صد و هفتاد ساعت رو ميگيره ناراضيه و غر هم ميزنه! دوست دارم جايي باشم كه آدما واسه خودشون احترام قائلن. زندگي در اين محيط و با اين نوع افراد باعث ميشه حس كنم منم مثل اونام و برا خودم ارزش قائل نيستم. رفتن از جايي كه آدماش انقدر براي خودشون كم ارزش قائل هستن و همه رو ساده لوح فرض ميكنن خوشاينده
---
اينا رو مدتيه ميدونم و پول رو هم گرفتم- قبل از امضائي كه شخصي كه ميگم ازم گرفته- اما ديگه به راحتي ميگم كه يكي از دلايل رفتنم آدمايي هستن كه واسه دشمناشون مثل موسسه- دولت و اونا كه از گرده شون كار ميكشن بيشتر از دوستاشون- البته اگه ادعاي دوستي شون راست باشه- و مهمتر از اون بيشتر از خودشون ارزش قائل هستن
---
اينجا بعضي وقتها كولي دادن از حد باركشي هم گذشته! ديگه نميخوام به منافع افرادي فكر كنم كه به فكر خودشون نيستن. هميشه معتقد بودم كه آدم بايد اول خودش رو دوست داشته باشه. به من چه. شايد بعضيا دوست دارن تا پاي مرگ به آقاي ايكس و خانم زد كولي بدن. اما اي كاش حداقل ادعاي دوستي نكنن چون اين جور تعارفا جزئي از فرهنگ غلط ايرونيه كه در حكم كلي بهش ميگن دروغگوئي. حتي اگر گوينده متوجه نباشه داره دروغ ميگه يا فكر كنه داره راست ميگه. دوست حداقل در مورد حقوق و مزاياي طرف مقابلش- كه ميشه حق مسلم- اينطوري لاپوشوني نميكنه چرا كه قاعدتا بايد كمك كنه دوستش حقش رو بگيره نه اينكه همه رو مثل خودش وادار كنه تا از حقشون بگذرن
---
از اين فرهنگ ايثارگري كه تو ذات خيلي هامونه و نتايجش امثال همين آدمايي هستن كه در مقياس بزرگتر ميرن واسه يه مشت آخ... – ونه براي كشورشون- شهيد ميشن بدم مياد
اين همون بخش از ايرانه كه دوست ندارم و نميتونم بگم مردمم رو با تموم عيبشون دوست دارم. نه من براي كسي كه به خودش احترام نذاره احترامي قائل نيستم
---
پ.ن: فردا بيست و يكم بهمن تولد پريساست و به همين مناسبت بنده و خواهر گرامي به صرف شام در يك رستورانت با كلاس! توسط پريس و همسر گرامش دعوت شديم. گرچه اصلا وبلاگم رو نميخونه و از وبلاگ و وبلاگ نويسي بيزاره اما بهش ميگم كه: پ پري! تفلدت مفارك
---
خواهر مكرمه بنده تا قبل از عيد يك سفره به دانمارك داره و يكي هم به زوريخ اما فكر نكنيد سوغاتي برام مياره ها! نه عمرا! وقتي من بيچاره واسه مصاحبه كوفتي گرين كارت ميرم آنكاراي خراب شده مجبورم سايه شانل و پنكيك استي لودر براش بيارم اما ايشون اصلا و ابدا! خواهر بزرگ بودن خيلي مصيبته به خدا
---
خاله ماني چي شد قرار بود از آشنات برام در مورد ارتقاء هارد و رم نوت بوك آينده ام سوال كني؟ هارد سي تبديل بشه به صد يا هشتاد و رم هم يك گيگ. مرسي
---

8 comments:

Anonymous said...

ببین یه چیزائی گفتی که کبابم کردی ... اینجا تو جائی که من کار میکنم فرض بر اینه که ویترین باشه ... همیشه در آرزوی روزی ام که بتونم مثل تو هر چی دیدم رو بگم تا برام روشن بشه که چرا من دیگه هیچ تعصبی نه به مردمم دارم و نه چیزی به اسم وطن میشناسم. چیزائی که کم و بیش خودت دیدی و حس کردی و فقط یه ذره از اون را داری میگی ... شاید اون روزی که با لگد اون کار معروف رو کردم بعدش بلافاصله ماجراهای علی و ... را شروع کردم به نگارش. چی می شه ها ...

Anonymous said...

میبینی یک شب زود بخوابی این همسر گرام کلا همه جا را میگیره ... اون کامنت را در پست قبلیت را هم بگذار یک جایی داشته باشه اعتراض کنه بچه ... وگرنه که خفه میشه ... اما عمرا که جلوی من و تو را بگیره ...
در مورد این پستت هم باید بگم خوشحالم که در جایگاهی قرار گرفتی که خیلی راحت میتونی انچه در دلت هست را بگی ... این خیلی مهمه و خیلی دوست داشتنی ... خوشحالم که در رئیس را با لگد باز کردی ... خوشحالم که داری میری .... ولی برای این کشور اریایی که همه چیز خود را یک شبه از دست داد متاسفم ..از ابرو .. عزت ... احترام بگیر تا
... فرهیختگانش .. دانشمندانش.. عشاقش ..
همه و همه
و باید از این همه عقب گرد از ادم هامون به شگفت در اییم.

سبزينه said...

آره والله اين شوهر آيدا همچين منتظره بپره وسط جمع فمينيست ها و شعار بده

Anonymous said...

سلام سلام الی خانم. حال شما چطوره؟ ببخشید خیلی وقت بود به شما سر نزده بودم. امیدوارم که خوب و خوش باشی. راستی این علی آقای گل همنو علی آقا هست که از جولای گذشته با هم آشنا شدیم؟؟؟

سبزينه said...

سلام عليرضا خان. خواهش ميكنم و به رويم نميارم كه اين همه وقت سر نزدي!!! آره بابا علي كاريز خودمونه

Anonymous said...

نميدونم والا !ا
اينجور که شنيدم تو خارج هم اين زير آب زني ها و مسخره بازيها وجود داره. در برخي موارد حتي بيشتر از اينجا
ولي در کل حق با توئه
ريا و دروغ و رو راست نبودن آدمي که مثل بقيه نباشه رو خيلي اذيت مي کنه تو ايران. بيشتر از بقيه جاها

سبزينه said...

مشتي جان عنوان پست رو درست بخون: مسئله زيرآب زني نيست مسئله آدمايي هستن كه برا خودشون احترام قائل نيستن و مشخصا كسي كه به خودش احترام نذاره به بقيه هم احترام نميذاره مضاف براينكه تو خارج اينقدر قانون قوي هست كه كارفرما جرات نكنه حق و حقوقت رو نده. مضاف بر اينكه همونطور كه گفتي رو رواست نبودن خيلي وحشتناكه و خارجي ها انقدر رك هستن كه تو روت نگاه كنن و بگن ازت بدم مياد. منظورم از خارج يك كشور جهان سومي مثل گينه بيسائو نيست البته! خودتم ميدوني

سبزينه said...

مشتي جان عنوان پست رو درست بخون: مسئله زيرآب زني نيست مسئله آدمايي هستن كه برا خودشون احترام قائل نيستن و مشخصا كسي كه به خودش احترام نذاره به بقيه هم احترام نميذاره مضاف براينكه تو خارج اينقدر قانون قوي هست كه كارفرما جرات نكنه حق و حقوقت رو نده. مضاف بر اينكه همونطور كه گفتي رو رواست نبودن خيلي وحشتناكه و خارجي ها انقدر رك هستن كه تو روت نگاه كنن و بگن ازت بدم مياد. منظورم از خارج يك كشور جهان سومي مثل گينه بيسائو نيست البته! خودتم ميدوني