Feb 14, 2007

كار كردن در بخش دولتي در ايران

بالاخره چك عيدي- بن- سنوات- مرخصي- زهرمار و كوفت شش ماهه اول سال رو در روز ولنتاين گرفتم! نميفهمم چرا تو اين مملكت تا وقتي احضاريه وزارت كار واسشون نفرستادي بهت حقت رو نميدن؟ يعني تا قبل از اون به قول خودشون بودجه ندارن!؟ البته هنوز سه ماه ديگه رو طلبكارم! اين موسسه وامونده طاقت دوري منو نداره كه! هي ميخواهد بازم ببينتم
---
در سالهايي كه كار مي كردم اكثرا در بخش خصوصي و فقط دوبار در بخش دولتي - در ايران - كار كردم. با توجه به اينكه هرگز در شركت هاي درپيتي خصوصي كار نكردم هرگز هم دچار اين مشكل نبودم كه زمان تسويه حساب اذيتم كنن اما هر دو محل كار دولتي من - يك دانشگاه غيرانتفاعي دولتي و يك موسسه تحقيقاتي - وقتي استعفا دادم اشكم رو براي تسويه حساب درآوردن. اوناييكه تجربه زندگي در كشورهاي خارجي رو دارن بگن كه آيا يه بخش بزرگ دولتي با بيش از هزار نفر پرسنل در آمريكا يا ساير كشورهاي خارجي اجازه داره بعد از استعفاي شما پولتون رو نده!؟
بگذريم كه همين بخشهاي دولتي ياد شده چقدر ازت سوالهاي احمقانه مبني بر: چرا تا حالا ازدواج نكردي؟- ترشيدم بابا مگه اشكالي داره؟- يا تنها زندگي ميكني؟- به كسي چه- مي پرسن. همون سوالاتي كه در بخش خصوصي به ذهنشون مياد اما چون آدماش مودب تر هستن به زبون نميارن و قطعا در كشوري مثل آمريكا براي كسي سوال نيست
---
راستي به كمك دخترخاله جان يه كار موقت دو هفته اي تو يه شركت خارجي پيدا كردم. خنده دارش اينكه حقوق دو هفته اش از حقوق يك ماه من در موسسه قبلي بيشتره! عجب خريتي كردم عمرم رو تو بخش دولتي هدر دادم. از من به همه كساني كه فكر ميكنن بخش دولتي خبريه و حقوق خوب ميدن و رسمي ميكنن و محيطش امنه و... نصيحت: تو ايران كاركردن تو بخش دولتي وقت تلف كردنه. بعد از مدتها يه محيط كار شيك ديدم. حداقل آدماش بوي عرق نميدن! مرسي ماني جون
---

8 comments:

Anonymous said...

bahbah, male to ham mobarak, pooldar shodi, migofti biyayeem bodyguardat beshim, vaghti haml poolha ra beohde dashti, yek adame khoobi, besyar khoob, ehtemalan bloge matvamabhoot man ra hack karde
kare khoobi karde, kash be man ham yad midad

سبزينه said...

يحتمل هكر من نيست كه!!؟ مدتي ننويس گمت كنه و بعدش دوباره يكي ديگه باز كن. فقط تا پاكش نكرده سريعا از روش كپي بردار

Anonymous said...

سلام عرض شد .. حالا هی بگو این والنتاین بده... به این خوبی این همه مانی را برات یک دفعه دادند که شاید بگن دوست داریم ... هاهاهاها
بعد هم دولتی را خوب اومدی .. قضیه لگد و این حرف ها نزدیکه ...
کار دو هفته ای هم عجیبه ... مردم این همه دنبال کار میگردند ... دختر خاله جان دم شما گرم.

Anonymous said...

به چیزی بگم بخندی. من واسه یه ایرونیه تو آمریکا کار میکردم. آخرش دبه کرد و نزدیک به 2000 دلار از حقوقم رو نداد. بعد که خواستم ببرمش دادگاه این شوهر خواهر من که باهاش دوست بود گفت بیخیال ولش کن یارو عوضیه، من هم خر شدم و طرف رو ول کردم. خلاصه نتیجه اخلاقی این داستان اینه به ایران یا آمریکا ربط نداره که کارفرما پول مردم رو نمیده، به خود مردم ربط داره که هم جرعت میکنن حق کارمند رو ندن و هم مثل من خر نمیرن حقشون رو بگیرن. راستی آیدا خانم از قول من به علی آقا سلام برسون و اگر هم من برد پیت رو دیدم، سلام شما رو حتما بهش میرسونم.

سبزينه said...

آيدا: دو هفته اي چون يارو رفته مرخصي من اومدم جاش. خبر لگد كه قطعي شد بهم بگو
عليرضا: قربونت مشكل تو اون شوهر خواهر عزيزته كه بد راهنمايي ات كرد! من به شخصه همه جا اعتراض ميكنم ضمنا موردت كار با يه ايروني بود. آمريكايي ها حق ميخورند يا اين تخصص ماهاست؟

Anonymous said...

شیرینی یادت نره

چه حالی میده پول قلنبه !ا

Anonymous said...

چلبك جون هنوز نرفته سنگ امريكا را به سينه ميزني - بابا اونا كه وقتي ميخوان بيكار كنن رحم به صغير و كبير نميكنن همه رو از زير تيغ ميگذرونن - كار هم قابل شما را نداره شما به ما لطف كرديد

سبزينه said...

خاله مانی بیکار میکنن اما حقوق طرف رو هم میدن! مشتی اول قرار بود تو شام بدی