May 18, 2007

دوست دارم/ دوست ندارم

گريه كردن زير دوش آب رو دوست دارم

شكلات تلخ رو دوست دارم

بوي چمن رو دوست دارم

مزه هات چاكلت رو دوست دارم

تنها موندن و كسي رو نديدن رو دوست دارم

ساحل كيش رو دوست دارم

مزه ترشي رو دوست دارم

پارك جمشيديه رو دوست دارم

بوي پودر صورت رو دوست دارم

تنهايي به كافي شاپ و رستوران رفتن رو دوست دارم

---

سرما رو دوست ندارم

بستني سنتي دوست ندارم

برف و بارون و رعد و برق رو دوست ندارم

فيلم هاي اكشن رو دوست ندارم

مسافرت دسته جمعي رو دوست ندارم

چاي سبز رو دوست ندارم

مزه تندي رو دوست ندارم

تو سينما چيزي خوردن رو دوست ندارم

ريمل واترپروف رو دوست ندارم

مشروب بدون مزه خوردن رو دوست ندارم

-------

عالي قاپو در دست نقاشي ست. آستر زده شده و از فردا قراره دو دست رنگ اصلي سقف و بدنه و كمدها و درها شروع بشه. سينك جديدي كه خريدم گرد است و تخته روي كابينتي كه براش سفارش دادم ده روز ديگه- اگه راست بگن و تاخير نداشته باشه- حاضر ميشه. يعني كي دوباره ميرم تو خلوت خودم؟

-------

امروز بزرگداشت خيام جونمه. كسي كه مثل من به جبر معتقد بود و ته شعراش كمي افسرده. يا شايد من چون خودم نهيليست هستم اونم مثل خودم مي بينم. بهر حال خيلي از حافظ و مولانا بيشتر دوستش دارم

---


20 comments:

Anonymous said...

آزادی و عدالت را دوست دارم
مهربانی را دوست دارم
آرامش را دوست دارم
موسیقی و کتاب را دوست دارم
سبز بودن را دوست دارم
.
.
.
از دروغگویی و ریا و تزویر متنفرم
از دیکتاتور متنفرم
از غارت متنفرم

الی جون یادت رفت بنویسی خواب رو هم خیلی دوست داری

Anonymous said...

این "دوست دارم/دوست ندارم" هاتو که داشتم میخوندم با خودم گفتم حتما اینم یه بازیِ وبلاگیِ دیگه‌ست. موارد 2و3و4و8و20 مشترک بود. من مولانا رو به دوتای دیگه ترجیح میدم.
اکبر گنجی رو خوب اومدی :دی، نمیدونم چرا این روزا بیشتر دوس دارم بخونم تا بنویسم.

Anonymous said...

چه جالب ... همه ی اونهایی که گفتی دوست نداری را من دوست دارم به جز بستنی... که از هر نوع بستنی ای برعکس جوجویی متنفرم... متنفررررررررر
ولی همه شون را دوست دارم... همه ی اونهایی که دوست داشتی را هم دوست دارم.. اصلا من همه را دوست دارم .. هاهاهاهاهاها... ولی خدایی میگم خونه ی نو یادت نره که من جا رزرو دارم برای مواقع ضروری ها.. با این توصیفات که باید خیلی ناناز شده باشه.. ایشالا که روزهای خوب و خوش داشته باشی توش.

سبزينه said...

عطيه: خوابيدن و كتاب خوندن ديگه براي من از دوست داشتن گذشتن. شدن جزئي از خودم
احسان: بابا عارف! بابا مولانا
آيدا: شما سرور ما هستين. تعارف هم نيست. هر وقت خواستي صاحبخونه اي. تو چون خودت دوست داشتني هستي همه رو دوست داري جيگر

Anonymous said...

از 20 تا دوست داشتن و نداشتنت، دوتاش كه زنونه اس هيچي.. از 18 تاي بقيه اش در 15 مورد باهات موافقم... خدايا خدايا تا انقلاب مهدي عالي قاپو رو نگه دار

Anonymous said...

الی جونم

تو بعضی موارد شریک بودیم تو بعضی نه .. آخه تو دلت میاد بستنی سنتی دوست نداشته باشی .. حیف نون ... مشروب هم بدون مزه و تلخ بهتره .. امتحان کن ... رگ و ریشه را می سوزاند ... یادم باشه هم برات ترشی بیارم هم غذای تند درست ننم ...

الی جونم ... چقدر قرتی هستی .. حالا سینک گرد نباشه نمی شه ... سینک مربع که توش بیشتر چیز جا می گیره ننه ... چقدر لذت بخشه توی خانه نو و تمیز زندگی جدیدی را شروع کنی .. به به .. این خیام جون تو منو کشته .. جامی که عقل آفرین را می خوام برای سنگ قبر بابا سفارش بدم ..

راستی .. دور از جون .. این مانی جان ما را ندیدی .. چند وقته پیداش نیست ..بهش بگو هر جا هستی سلامت باشی دلمون تنگید برات ..

من برم جقدر حرف می زنم

سبزينه said...

پروانه: جيگر صرف نظر از دوست نداشتن تندي ها اگه بخورم روده نداشته و پاره شدم از ايني كه هست داغون تر ميشه. ماندانا مدتيه بهم ريخته. اگه خواست خودش دليلش رو ميگه
باران: مي بينم كه بهتر شدي

Anonymous said...

نافرم دوست دارم حرفات رو در مورد نیهیلیست بودنت بشنوم. حاضرم هر وقت بگی در خدمت باشم و تا جایی هم که تو خواستی فقط شنونده.

Anonymous said...

salam dostjony
man 2 shanbe emtahan daram.khabaresho midam.

eyne khar chepidam be gel.

نیکو said...

یوووووواک.از همه بیشتر از ریمل واتر پروف متنفرم.شکلات تلخ هم دوست ندارم ولی بعضی وقتها کرمم میگیرهدیگه...بستنی سنتی خیلی دوست دارم مخصوصن خامه هاشو!!
خیام عشق منه. جسارتش رو میستایم(اوووه)
روزی یک میلیون بار اینو میخونم
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
وین خط مقرمط نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
بدجوری شرح حاله!
وای رباعیات خیام با دکلمه ی شاملو و آواز شجریان!
اوجشه نه"؟

سبزينه said...

رضا: مادر دري وري هاي يك پيرزن كه شنيدن نداره! آويسا: اميدوارم موفق باشي
مامان ديني: آره دقيقا

Anonymous said...

خيام كاملا با يك نگاه رياضي به دنيا مينگريست. چطور ميتوني خيام بخواني و حس افسردگي بكني. انساني كه مطمئن بود لحظه سهم بزرگ او از تاريخ است

Anonymous said...

شكلات تلخ را بسيار دوست ميداريم!
ساحل كيش و بوي پودر صورت را نيز
بستني سنتي رو خوب اومدي خيلي بد مزس!!برف و بارون خوبه اما رعد و برق نه!!!ريمل واتر پروف هم واقعا زجر آور و مكافاته!!
اينجوري كه تو داري از اون عمارت تعريف ميكني دل آدم كه آب ميشه دختر جون!!منم از اون سينك گردا ميخوااااااام!!اههه
شيرينيه خونه نو هم بايد ههمون رو به صرف ديدن خونت دعوت كني!!

سبزينه said...

به ماندانا به عنوان دليل!: افسوس كه نامه جواني طي شد
و آن تازه بهار زندگاني دي شد
آن مرغ طرب كه نام او بود شباب
افسوس ندانم كه كي آمد كي شد
سارا: تو دعا كن زودتر تموم شه. من دعوت هم ميكنم البته فقط خانم ها رو چون دوست داشتني تر هستن!!! موافقي؟

نگاهی نو said...

امیدوارم زود زود بری منزل خودت
.

نیکو said...

هه اینجا شده کافه ی گرمسیری؟
یعنی چی؟

سبزينه said...

آب طالبي- آب آناناس- آب انبه- شيرو موز بدم خدمتتون!!!؟ بيكاريه ديگه نيكو جان زدم تو كار كافي شاپ داري

Anonymous said...

الی جونم

ببین نیکو برای من چی ها نوشته ؟؟؟ من گریه بکنم ؟؟؟
تو بیا منو دلداری بده ...

Syamak Moattari said...

قربان فلسفه این تغییر اسم بلاگ رو نفهمیدم اسم قشنگی است حتما با این نگاه هنرمندانه نکته باریکی دارد. همیشه سبز و پایدار باشی

سبزينه said...

نيكو جان مادر چرا گفتي اين بچه ام داغون ميكنه. ببين دلش شكست
سيامك جان اسم وبلاگ اول شاليزار بود بعد كه مصاحبه قبول شدم شد مسافر و بعد به اسم خودم سبزينه تغيير كرد. شاليزار- سبزينه و اسم فعلي همه سبز و گرم هستن. من عاشق گرما و سبزي هستم