Apr 7, 2007

هفته اي دو بار


هفته اي دوبار- سه شنبه شب و جمعه شب به وقت ما- بخش مربوط به اجازه امنيتي وب سايت سفارت آمريكا به روز ميشه. هر بار هم 5-6 شماره پرونده مربوط به كساني كه گرين كارت رو از طريق اقوامشون دريافت ميكنند به ليست اضافه ميشه اما در هفته فقط يك يا دو شماره پرونده مربوط به برندگان لاتاري و اون هم فقط ايرانيها به شماره هاي قبلي اضافه ميشه. از روز اول هم در فرمهايي كه بهم رسيد نوشته بودند: تمام برندگان ايراني و برخي از برندگان ترك بايد انگشت نگاري شده و در صورت صدور اجازه امنيتي امكان دريافت گرين كارت را خواهند يافت
واقعا با چه زبوني بايد از دولت بخاطر اينكه چنين وجهه موجه و زيبايي از ما در دنيا ترسيم كرده تشكر كنيم؟
---
همه سه شنبه ها و جمعه ها با دلهره سايت رو باز ميكنم و با نااميدي ميبندم. به دلداري احتياج ندارم. اينكه بالاخره درست ميشه- صبر كن- هنوز تا سپتامبر وقت زياده. خسته ام و بي حوصله. از هيچ چيز به اندازه بلاتكيفي بدم نمياد. اعصابم به طرز ناجوري داره دچار فرسايش ميشه
-------
پ.ن: ديشب با بچه هايي كه از زمان دبستان با هم دوست هستيم دوره داشتيم. من- شقايق- شراره- شروين و پيمان و بچه هاشون يعني: ستاره- تارا و سپنتا. عاليجناب ژوبين خان تشريف نياورده بودن: مامانشون مهمون داشتن! آي از بچه ننه ها بدم مياد!!! جاي استلا- يحيي- شهريار و نادر خالي بود كه البته همه شون الان آمريكا هستن. به قول پيمان ظاهرا روش نو كلا به اون طرف مرزها منتقل شده. از اكيپمون تعداد كمي در تهران باقي مونده
---

15 comments:

نگاهی نو said...

salam
in angoshtnegariha jori ast ke maha ke saliyane sal az iran dorim va sharvande keshvar digeh mahsob mishim ham angoshtnegari meishim va tazeh azamon meiporsam ke koja meirin va addresse jaei ra ke meirim ra ham bayad beheshon bedim va hadaf az raftanemon ra va va va tazeh az cheshmat ham aks meigirn va toye yek safe tavil u ra jod meikonan va mibaran to yek otagheh digeh va yek posheh zard rang ham dastet midan
.
Rasti be kodom shahre USA khahi raft

نگاهی نو said...

az dostane dorane dabestane gofteh bodi man ham dosti daram ke 26 sal ast ham ra meishenasim az dorane dabestan va hanoz ham ke hanozeh ba ham dar ertebat hastim. man be in eteghad daram ke in dostan kodaki eine khanevadeh adami mimonan ke ba ham bozorg mishim
.

Anonymous said...

تا حالا هنوز نتونستم حس کسانی که به دنبال مهاجرت هستند رو درک کنم.

سبزينه said...

نگاهي نو: سانفرانسيسكو
رضا جان منم تا روزي كه اين نامه
وامونده نيومده بود كه برنده شدي همين حس رو داشتم. برد و لاتاري هميشه متفاوته

Anonymous said...

سلام خانومی...
خوبی؟
ببین میدونم دلهره چیه و این همه اضطرابت را درک میکنم اما توی ذهن و دلت جایی را برای درست نشدن کارت باز کن... اگر نکنی اگر خدایی ناکرده درست نشه به صفر میرسی...
فدای تو.

سبزينه said...

آيدا جونم اصلا نميشه! جدي ميگم. بيشتر از اون قاطي ماجرا هستم كه اين كار رو بكنم. اگه اوني شد كه ميگي اون وقت يه فكري ميكنم. اما حالا نه

مشتي ماشالا said...

طرز برخوردت با این موضوع بدجوری اشتباهه

مثل آدمهای بی اراده به کلمه نمیتونم و دست خودم نیست بسنده کردی و روز به روز داری اوضاعتو بدتر میکنی

به خودت یادآوری کن که همه جا اصول ثابته و اگه رنگ و لعاب فرقی داره چون پایدار نیست پس کم ارزش و بی ارزشه

هچین وا دادی که انگار قراره بری سفر آخرت. جمع کن سر و ته قضیه رو و محکم باش

اونچیزی که مهمه و ارزشمنده در درون تو قرار داره و با تغییر مکان تغییری در ارزش اون بوجود نمی آد

حاج واشنگتن said...

1. اول زود يوزر نيم .و پسوردت رو بده اين قسمت نظرخواهي تو درست كنم آدم اينجا اسهال ميگيره الهام.
2. تو انشالله تعالي نخواهي توانست به امريكا بروي. من از شب تا صبح دارم نماز شب ميخونم و دعا ميكنم تو نري. آخه حيف نيست مملكت يك مغز آكبند خودش رو از دست بده؟ تو بايد بموني.

سبزينه said...

مشتي: بابا صد در صد موافقم كه اين رفتن نيست و فراره. هيچي هم اونجا فرق نميكنه اما ميخوام برم چون حوصله ام از اينجا سر رفته. هر وقت حوصله ام از آمريكا سر بره قطعا برميگردم چون اين پاسپورت ايراني مثل طوق لعنت هميشه باهامه و ويزا هم لازم ندارم! حاج واشنگتن: عمرا اينكار رو بكنم! كامنتدوني به اين خوبي رو بذارم مثل شماها هالو نميدونم چي چي بذارم؟ نه همين خيلي هم خوبه تو يه كم كته ماست بخور خوب!!!!!!!!!!! ميمري؟

Anonymous said...

الهام جون دلهره قابل قبوله ولی اخه اینهمه ناامیدی برای چی؟ یا میشه یا نه. باید امادگیه پذیرش دومی رو هم داشته باشی. گرچه من فکر میکنم رفتنی بشی ولی اگه نشد که برای همیشه فرصت رو ازت نگرفتن. تو میخوای بری اونجا و تازه شروع کنی. دودلی بده ولی بیچاره اون دانشجوهایی که اونجا برای خودشون با موفقیت موقعیت جور کرده بودن و اومدن، و نتونستن برگردن. حداقل تو تا همین الانش زندگیت اینجاس. خیلیها هم الان وضعیت تورو دارن. بلاتکلیفی رو هم نمیفهمم. اگه موندگار بشی که کاملا تکلیفت مشخصه و فعلا هم که اینجایی. اگر هم رفتنی شدی که میشی، طبق برنامه ریزیت پیش میری و البته سخت تر.
در مورد پست قبل هم که باهات موافق نیستم. فکر میکنی داشتن اون رفتار با ملوانان و دادن لباس رسمی به اونها و دیگر مسائل برای اون ملوانان عادی بود. برای اونهایی که ایرانیان در نظرشون مردمی عقب موندهء سلاح بدستِ تروریسته وحشین که حالا از ورود اونها به ابهاشون بسیار خشمگینن!!!!!!

Anonymous said...

الهام جونم سلام

از طرف من به آیدا بگین .. من دلم می خواد براش کامنت بگذارم ولی نمیشه .. هالو اسکن به من اجازه نمیده ..

Anonymous said...

بابا 24 ساعته ميخوام دو خط اظهارنظر دروكنم اين هالو پنجشنبه نميزاره
پيشنهاد ميكنم اسم وبلاگت را عوض كني بزاري منتظر

سبزينه said...

اون وقت حاجي ميگه منم كامنتدونيم رو هالو اسكن بكنم كه پروانه برام نتونه كامنت بذاره! حاج واشنگتن تو عامل استكبار بودي من نميدونستم؟! ميخواهي پروانه به من و آيدا دسترسي نداشته باشه!!!؟

Anonymous said...

سلام...
زياد موضوع مهمي رو از دست ندادي كه نمي‌دونستي من پسر دايي جوجوام....
ببينم... واسه چي‌ ميخواي بري خارج... كشور به اين ماهي.... لياقت مي‌خواد توش بودن....

Anonymous said...

دعا می کنم این دولت کریمه تا قبل رفتنت شیرین کاری دیگه ای نکنه تا راحت از این مملکت بری.

خیلی البه که هنوز با دوستای دوران ابتدایی رفت و آمد داری. حسودیم شد